mandag 19. juli 2010

Mandag!

Lure på om denne uken kan bli kreativ. For min det vet jeg den blir kreativ da jeg stort set er kreativ fra morgenen av. Men når jeg tenker kreativitet tenker jeg fritt og er ikke bunnet opp i en formel. Jeg vet at mange mennesker ofte må ha en formel og ikke tør utvikle kreativitet for fuldt. For meg er det innenfor håndarbeid. Jeg er aldri bunnet opp i oppskrifter og materiale. Alt kan brukes i en eller annen form. Det som er så spennende innenfor det kreative er jo akkurat og la ideerne flyte fritt..
Jeg mener at det er viktig i dagens samfund og la ideerne komme frem. De må få utvikle seg ingen idee er dum. Alle ideer kan brukes og formes. Det vil skje engang i blant at ideerne ikke er liv laget, men man har likevel gått igjennom en prosess. Kreativitet har likevel vært tilstede. Jeg har opplevet og ha begynt på en idee og jeg har valgt materiale og laget en grunnoppskrifte, men etter en stud ser jeg at det bare ikke går som planlagt, Søplebøtta neste. Men i etterkant har jeg alikevel gått gjennom prosessen..og  kanskje jeg kan bruke noe av ideen en annen gang.
Dette var en masse ord om kreativitet..jeg ble nok inspirert idag, da jeg har vært en tur på fjellet og det åpne landskapet gir meg ro i sjelen og inspirasjon. Så jeg har bestem at resten av dagen skal være i kreativitetens navn. Jeg har flere prosjkter på gang i tillegg til dette. La denne dagen bli den første dagen i kreativitetens ånd. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om dere legger igjen en kommentar:)