torsdag 15. juli 2010

Tid og kreativitet.


Hvor bunnet er vi mennesker i hverdagen slik at vi mister en del av kreativitet. Som barn er vi vant med å leke og bruke vår fantasi. Jo eldre vi blir krever omgivelserne andre ting av oss og vi mister en del av leken og fatasien. Noen mennesker fortsetter å utvikle seg kreativ og blir kunstnere, driver med hobby eller andre kreative områder mens andre ikke bruker kreativiteten på samme måte. Hva kan vi selv gjøre for å bibeholde en del av den kreativitet som vi hadde som barn?
Jeg selv utfolder meg i hobbyen min og den er en viktig del av hverdagen. Jeg kunne ikke forestille meg et liv uten den kreativitet.
Samfunnet er lagt opp til at man skal jobbe lange dager og det stilles krav fra alle kanter på jobb, i famlie og andre steder. Hvor flink er vi til å gå vores egne veier, ha egne meninger og gjøre ting som ikke akkurat er A4. Tør vi kaste oss ut i nye ting uten å tenke på konsekvenserne. Hva skal egentlig til for å prøve nye ting?
Jeg har ingen svar på alle disse spørsmål, men kanskje dere kan gi noen svar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om dere legger igjen en kommentar:)